Rasnamban 2017 Ierland

16-09-2017

Maandag 4 September vertrokken onze begeleiders al met de auto richting Ierland en zorgde wij ervoor dat onze koffers klaar stonden. Dinsdag 5 September vertrokken wij zelf vroeg richting Ierland met het vliegtuig. 

Toen we daar aankwamen was het even zoeken naar onze chauffeur van de organisatie en werden we naar ons hostel gebracht. Bij aankomst werden er lekkere pannenkoeken voor ons gebakken door Sjon en Ed en daarna hebben we met elkaar lekker een rondje losgefietst. Voor het avondeten konden we deze week weer terecht bij cafe 22. De volgende dag stond de eerste wedstrijd op het programma. 

Het eerste gedeelte van de wedstrijd ging voor mij erg lekker, het tweede deel na de klim veranderde dit helaas. De tweede dag begon voor mij ook wel weer lekker en na de eerste paar klimmen vlak voordat we bijna weer de aansluiting maakte bij de eerste groep brak mijn patje af en zat me derailleur in me wiel. De enige optie was wachten op een nieuwe fiets, maar onze ploegleiderswagen was helaas niet in de buurt. Toen ik weer op weg was kwam ik even later helaas Aagtje tegen die was gevallen en ook een nieuwe fiets nodig had. De derde dag was de langste etappe met een finish bergop. Helaas ging het in deze etappe voor mij al snel fout na ongeveer 20 kilometer. In het peloton vielen ze voor mij. Ik kon nog net remmen en toen ik me voet net op de grond had gezet knalde van achter rensters op mij. Daarna kon ik gelukkig wel weer de aansluiting terug vinden en was het uiteindelijk zo hard mogelijk de slotklim omhoog. 

Zaterdag reden we een tijdrit en criterium, maar deze dag ging het met mij niet zo lekker. De laatste dag weer nieuwe kansen. Hierin stond halverwege de etappe een korte steile klim op de planning. Deze probeerde ik zo veel mogelijk voorin te beginnen, maar het was moeilijk om me positie te kunnen behouden. Uiteindelijk nog wel in het peloton kunnen finishen. 

Het was een week waarin we veel beleefd hebben en de begeleiding elke dag voor ons in touw is geweest. Aan gezelligheid hebben we ook geen gebrek gehad, de volgende keer hopelijk alleen weer wat meer geluk.

° Pernilla van Rozelaar

Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin